reklama

Plyn je fuč! Kde je?

Dalo by sa jednoducho odpovedať: v Rusku. Ale je to skutočne tak?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Niečo mi na celej plynovej kríze nesedí. Od začiatku zastávam názor, že cenovú nezhodu s Ukrajinou Rusko iba využilo (či zneužilo) na preukázanie sily. Podľa mňa kto tvrdí, že za situáciu je zodpovedná Ukrajina, zožral im to celé aj s navijákom. Ukrajina nesie svoj podiel, ale len čiastočne. Oni majú tiež svoje argumenty, či dokonca platné zmluvy, z ktorých si však ruská strana spravila trhací kalendár.

Skúsme si však položiť otázku: Čo by spravil takmer každý rozumný obchodník keby bol v pozícii Ruska. Povedzme, že som čiste teoreticky dodávateľ životne dôležitej suroviny, dajme tomu pitnej vody, do púštnej krajiny nazvime ju Saharovo. Saharovo si moje dodávky vysoko váži, platí za ne trhové ceny a nemá žiadne dlhy. Môj vodovod ale ide cez územie napríklad Kocúrkova, ktoré tiež odoberá odo mňa vodu, ale akosi nechce platiť (jedno z akých dôvodov). Jedného dňa ma trpezlivosť prejde a rozhodnem sa Kocúrkovu zastaviť kohútik. Keďže sa nechcem zároveň pripraviť o tržby zo Saharova, ktorého si ako odberateľa vážim (však aj pekne cáluje), zabezpečím tranzit cez Kocúrkovo tak, aby nikoho nenapadlo dodávky do Saharova čorknúť. A to všetko pochopiteľne ešte predtým, ako zavriem Kocúrkovu kohútik.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No a tu je niekde koniec mojej rozprávky. Môžem v pohode vyjednávať s Kocúrkovom o cenách bez toho, aby som sa pripravil o lukratívne tržby zo Saharova.Čo však spravilo Rusko? Stoplo plyn do Európy a všetku vinu zvaľuje na Ukrajinu. Sami sa pripravili o zaujímavé tržby, nehovoriac o škodách, ktoré im určite Európa vystaví. Pre tých čo by namietali, že je im to "šumafuk" pripomínam, že za ropu (druhú strategickú surovinu), momentálne inkasujú asi tretinu z toho čo inkasovali ešte v lete. No takto idiotsky by hospodáril iba blázon. Čo ich ale viedlo k tomu, že sa sami zámerne pripravili o slušný balík doláčov? No ja si myslím, že naši (bývalí) východní bratia blázni určite nie sú, a preto sa natíska len jedna odpoveď a síce, že majú sami problém s plynom!Dúfam len, že sa mýlim...

Radovan Vojvoda

Radovan Vojvoda

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neznášam krivdu, viem pomerne dobre rozlíšiť kto je môj priateľ a kto sa iba tak tvári (tento zvláštny inštinkt ma zatiaľ nikdy nesklamal) a baví ma keď ma ľudia počúvajú. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu